شناسهٔ خبر: 20806 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

هشدار سیل به سیستانی‌ها / رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در شمال‌شرق و شرق/ آب‌گرفتگی معابر و سیلابی‌شدن مسیل‌ها در خراسان بزرگ، سمنان و یزد

بارندگی کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام روند کاهش دما تا اواسط هفته در اکثر مناطق کشور نسبت به وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان هشدار دارد و برای استان‌های خراسان‌بزرگ، سمنان و یزد، آب‌گرفتگی‌معابر و سیلابی‌شدن مسیل‌ها را پیش‌بینی کرد.

امین‌حسین نقشینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: در سه روز آینده، شدت بارش‌ها در استان‌های واقع در شمال‌شرق و شرق کشور به صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد، بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: برای استان‌های خراسان‌شمالی، رضوی و جنوبی، شرق سمنان و شرق یزد، آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها را پیش‌بینی کردیم. همچنین با توجه به اینکه امروز شدت بارش ها روی کشور افغانستان نیز قابل‌ملاحظه باشد برای فردا می‌تواند در حوزه آبریز هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان تاثیرگذار باشد و توصیه می‌کنیم که اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی بعمل آید.

این کارشناس ادامه داد: در سه روز آینده، نواحی شرقی خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج می شود. امشب نیز با شمالی‌شدن جریانات بر روی سواحل دریای‌خزر، انتظار داریم بارش باران در استان‌های حاشیه دریای‌خزر تشدید شود و کاهش محسوس دما را نیز در این مناطق داشته باشیم که پیش‌بینی‌ها حاکی از مواج بودن دریای‌خزر طی دو روز آینده است.

نقشینه گفت: طی سه روز آینده مناطقی از شرق و جنوب‌شرق، وزش باد شدید موقتی خواهند داشت که روی استان‌های یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان می‌تواند موجب شکل‌گیری گرد و خاک شود. برای تهران، بیشینه دما به ۲۱ درجه سانتیگراد خواهد رسید که از بعدازظهر افزایش ابر، بارش‌های پراکنده را خواهیم داشت و وزش باد در تهران نیز شدید خواهد شد.

وی در پایان افزود: طی دو روز آینده نیز تهران، گاهی بارش پراکنده و افزایش ابر خواهد داشت و تا روز دوشنبه بیشینه دمای پایتخت روند کاهشی دارد اما چهارشنبه و پنجشنبه تهران گرم‌تر خواهد شد. برای مشهد نیز در روز دوشنبه کاهش ۵ درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است. /

نظر شما